ISO 9001:2015 – Sistem upravljanja kvalitetom predstavlja upravljački standard koji definiše pravila poslovanja cele firme u cilju zadovoljenja zahteva kupaca.
Standard ISO 9001:2015 u svetu modernog poslovanja poznatiji je još i kao „Zakon Tržišta“, iz razloga što njegovo uvođenje i primena omogućava kompanijama postizanje bolje pozicije na domaćem tržištu, veći broj kupaca, kao i ulaznicu na međunarodna tržišta.
Imajući svest o brojim prednostima koje poslovanje u skladu sa zahtevima ISO 9001:2015 standarda može da donese, najviše rukovodstvo firme Eko Step Pellet doo se opredelilo za realizaciju projekta ”Implementacije sistema upravljanja kvalitetom u skladu sa zahtevima standarda ISO 9001:2015”. Celokupan proces implementacije sistema upravljanja kvalitetom realizovan je u saradnji sa konsalting kućom Alpha Solutions i isti je trajao 3 meseca, nakon čega su realizovane i aktivnosti sertifikacije sistema i dobijanja zvaničnog sertifikata akreditovane sertifikacione kuće.
Pored dobijanja zvaničnog sertifikata za uspostavljeni sistem, firma Eko Step Pellet doo je kroz primenu uspostavljenog sistema kvaliteta osvarila i druge brojne prednosti:
- Sticanje poverenja kako postojećih, tako i budućih kupaca i obezbeđenje vrhunskog kvaliteta peleta od bukovog drveta, što potvrđuje činjenica da firma tokom 2018 godine nije primila nijednu reklamaciju od strane kupaca;
- Jasno definisanje svih procesa u firmi – identifikovanje njihove međuzavisnosti, kao i metodologije za praćenje njihove efektivnosti i efikasnosti, omogućuje nam da se svi eventualni problemi i nedostaci koji se javljaju tokom realizacije procesa i/ili na samim proizvodima prepoznaju u „dvorištu firme“. Na taj način je smanjena mogućnost da se isti vrate kao reklamacija kupca i omogućeno nam je da konstantno unapređujemo celokupan sistem rada i poslovanja;
- Jasno definisanje odgovornosti i ovlašćenja za sve funkcije u organizaciji – ostvarili smo ono što većini firmi teško polazi za rukom. Jasno su definisane pojedinačne odgovornosti za realizaciju radnih aktivnosti, čime je izbegnuta mogućnost postojanja kolektivne odgovornosti. Svi zaposleni su jasno i nedvosmisleno upoznati sa svojim zaduženjima i snose odgovornost za svoj rad;
- Veća konkuretnost na tržištu – kvalitetniji rad podrazumeva stvaranje boljih proizvoda, što direktno utiče i na poboljšanje naše konkurentnosti na tržištu;
- Poboljšanje kvaliteta gotovog proizvoda – samo primenom razvijenih mehanizama kontrole u svakoj fazi izrade proizvoda, u mogućnosti smo da pravovremeno reagujemo na sprečavanje nastanka eventualnih nedostataka;
- Povećanje zadovoljstva kupaca – primenom razvijenih mehanizama identifikacije, prepoznavanja i reagovanja na potrebe i zahteve kupaca, konstatno utičemo na povećanje njihovog zadovoljstva, a samim tim i na unapređenje poslovanja i uspeh organizacije;
- Optimizacija resursa – kroz efektivno korišćenje resursa smanjili smo troškove poslovanja, mogućnosti za nastanak neusaglašenih proizvoda i reklamacija kupaca, kao i pojavu uskih grla u proizvodnom procesu;
- Uspostavljanje partnerskih odnosa sa pouzdanim dobavljačima – kroz definisanje kriterijuma za ostvarivanje saradnje sa potencijalnim dobavljačima i kriterijuma za ocenjivanje i rangiranje postojećih dobavljača, izabrali smo proverene partnere;
S obzirom na jasno opredeljenje najvišeg rukovodstva firme Eko Step Pellet doo da se postojeći sistem upravljanja kvalitetom i nakon dobiijanja zvaničnog sertifikata i dalje unapređuje, nastavljena je saradnja sa konsalting kućom Alpha Solutions u vidu sprovođenja aktivnosti mesečnih analiza realizacije svih procesa firme, identifikacije mogućnosti za unapređenje, aktivnosti izveštavanja i primene propisanih mera unapređenja u cilju stvaranja mogućnosti da donosimo pravovremene i efektivne odluke zasnovane na činjenicama.
Ovo je samo početak jedne uspešne priče o standardima u kompaniji Eko Step Pellet d.o.o.